Internetes hirdetések hatékonyságának elemzése internetes eszközökkel mamár rendkívül egyszerű művelet. Alkalmazott eszközeink egy google analitics esetleg más statisztikát készítő alkalmazás lehet és szükségünk van egy belső kimutatásra az internetes vásárlásokról. A számítás elvégzéséhez ingyenes táblázatkezelőt használunk és előállítjuk a számításhoz szükséges input adatokat. Milyen esetekben kerülhetjük el a pénzkidobást? Nézzünk rá konkrét példákat!
A számításhoz szükséges adatok
Hirdetés ára: az a pénzösszeg, amit a hirdetésre költünk.
Átlinkelések: a hirdetés révén képzett átlinkelő linkre kattintások száma
Átlagos vásárlási ráta a célkészletre: nem más, mint amit elvárhatunk egy kattintástól, azaz a kattintások hány százaléka generál átlagosan vásárlást is.
Példa nem hatékony hirdetésre analitics-ből
Számítási példa táblázat kezelőből:
Hirdetés ára | 70 000,00 Ft |
Generált átlinkelések az oldalra | 140 db |
Egy kattintás ára | 500,00 Ft |
Átlagos vásárlási ráta a célkészletre | 1,00% |
Elvárt vásárlás | 1,4 db |
Átlagos nyereség 1 vásárláson | 2 000,00 Ft |
Elvárt haszon | 2 800,00 Ft |
Hirdetés hatékonysági ráta | -96,00% |
A fenti példák nem hatékony internetes hírdetéseket mutatnak, amit célszerű lenne elkerülnünk.
Az elemzés hatékonysága, relevancia
Ha hirdetésünk nem nyújt teljes képet, mert létezik bolti értékesítés is, esetleg a hirdetési link tartalmazhat más elérhetőséget, mint telefon vagy bolt címe, akkor a vásárlás megkerülhető a konkrét linkelések használatával. Ezekben az esetekben mélyrehatóbb elemzésekre lehet szükség.
A fenti és más elemzések szolgáltatási díj ellenében elérhetők