Hirdetés hatékonyság elemzés

Internetes hirdetések hatékonyságának elemzése internetes eszközökkel mamár rendkívül egyszerű művelet. Alkalmazott eszközeink egy google analitics esetleg más statisztikát készítő alkalmazás lehet és szükségünk van egy belső kimutatásra az internetes vásárlásokról. A számítás elvégzéséhez ingyenes táblázatkezelőt használunk és előállítjuk a számításhoz szükséges input adatokat. Milyen esetekben kerülhetjük el a pénzkidobást? Nézzünk rá konkrét példákat!

 

A számításhoz szükséges adatok

 

Hirdetés ára: az a pénzösszeg, amit a hirdetésre költünk.

Átlinkelések: a hirdetés révén képzett átlinkelő linkre kattintások száma

Átlagos vásárlási ráta a célkészletre: nem más, mint amit elvárhatunk egy kattintástól, azaz a kattintások hány százaléka generál átlagosan vásárlást is.

Példa nem hatékony hirdetésre analitics-ből

Analitics eredmények

 

Számítási példa táblázat kezelőből:

Hirdetés ára 70 000,00 Ft
Generált átlinkelések az oldalra 140 db
Egy kattintás ára 500,00 Ft
Átlagos vásárlási ráta a célkészletre 1,00%
Elvárt vásárlás 1,4 db
Átlagos nyereség 1 vásárláson 2 000,00 Ft
Elvárt haszon 2 800,00 Ft
Hirdetés hatékonysági ráta -96,00%

 

A fenti példák nem hatékony internetes hírdetéseket mutatnak, amit célszerű lenne elkerülnünk.

Az elemzés hatékonysága, relevancia

 

Ha hirdetésünk nem nyújt teljes képet, mert létezik bolti értékesítés is, esetleg a hirdetési link tartalmazhat más elérhetőséget, mint telefon vagy bolt címe, akkor a vásárlás megkerülhető a konkrét linkelések használatával. Ezekben az esetekben mélyrehatóbb elemzésekre lehet szükség.

 

A fenti és más elemzések  szolgáltatási díj ellenében elérhetők

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .